امام زمان (عج الله)

مذهبی
منوي اصلي
صفحه اصلي
پروفايل مدير
عناوين وبلاگ
آرشيو وبلاگ
پست الكترونيكي

درباره وبلاگ
حضرت مهدی:برای تعجیل در فرج و ظهور من بسیار دعا کنید همانا اینکار برای خودتان گشـــــــــــــــایش خواهد داشــــت؛به شیعیان ودوستان ما بگویید که خدا را قسم دهند بحق عمه ام حضرت زینب علیه السلام که فــــــــــــــرجم را نزدیک گرداند؛شیعیان ما به اندازه آب خوردنی مـــــــــــــــا را نمیخواهند وگرنه دعـــــــــــــــــــــــــــــا میکنند وفرج ما میرسد.
آرشيو
آبان 1393
اسفند 1391
آذر 1391
مهر 1391
تير 1391
بهمن 1390
نويسندگان
سپیده
کد هاي جاوا

ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 54
بازدید ماه : 386
بازدید کل : 55291
تعداد مطالب : 20
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1



اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

دريافت كد دعاي فرج

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

دريافت كد دعاي فرج


دریافت كد ساعت

كد تغيير شكل موس

كد تغيير شكل موس

برای امر فرج بسیار دعا کنید  <-PostCategory-> 

اللهم صلی علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم


+ نوشته شده در یک شنبه 18 آبان 1393برچسب:برای امر فرج بسیار دعا کنید,اللهم صلی علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم,ساعت 18:32 توسط سپیده |
جايگاه عيد نوروز در اسلام  <-PostCategory-> 

جايگاه عيد نوروز در اسلام

 

عيد نوروز سرآغاز طراوت طبيعت و جوان شدن جهان و تازه شدن فضاي زندگي طبيعي انسان است. نوروز جشن بالندگي طبيعت، جشن آغازي دوباره و جشن ايرانيان كهن است. مورخان نوروز را جشن همگاني در فرهنگ ايران و بين النهرين و آيين نوروزي را يك سنت كهن مي دانند كه بنابه احتمال زياد اين جشن از هزاره سوم پيش از ميلاد يعني پنج هزار سال پيش در ايران رايج بوده است. البته بايد گفت نوروز تنها يك جشن نيست زيرا اگر چنين مي بود بسيار پيش از اين در طوفان حوادث روزگار ناپديد مي شد و امروز تنها نامي از آن باقي مي ماند.

  نوروز از اساطير ايراني ريشه گرفته و از نخستين بافت هاي فرهنگي مردم است كه از نسلي به نسلي ديگر منتقل شده است. مردم معتقدند كه نوروز از آن دست آيين هايي است كه با فرهنگ ايراني زاده شده و تا امروز در تاروپود زندگي مردم به حيات خود ادامه داده است و در اين ميان هيچگاه پيوند خود را با مردم از دست نداده است.

   ظهور اسلام و برخورد مسالمت آميز آن با ساير اديان و آيين ها از جمله اعتقادات مذهبي و ملي ايرانيان موجب شد كه مراسم و آداب مربوط به نوروز از جامعه اسلامي رخت برنبندد. با مسلمان شدن ايرانيان، نوروز اندك اندك با اعتقادات اسلامي آميخته شد.

   ضمن اينكه اسلام هم از نوروز با عناوين مختلف به نيكي ياد كرد، در تعاليم اسلامي از ربيع و بهار كه سرآغاز سال نو مي باشد به عنوان ياد كرد رستاخيز سخن به ميان آورده است: اذا جاء الربيع فذكروا ذكرانشوراً يعني هنگامي كه بهار آمد پس ياد كنيد قيامت را.

   حضرت علي(ع) در قسمتي از نامه معروف خود به مالك اشتر درباره رعايت رسوم و آيين هاي مردم تأكيد كرده مي فرماييد: (( آداب پسنديده اي را كه بندگان اين ملت به آن عمل كردن و ملت اسلام با آن پيوند خورده و رعيت با آن اصلاح شدن بر هم مزن...))

  درست است كه اخبار و احاديث از نوروز به عنوان عيد نامبرده است اما دين مبين اسلام مانند برخي آداب و سنن تاريخي كه جنبه طبيعي و آموزنده دارند و براي آن فلسفه عقلايي و اجتماعي مطرح مي شود؛ در اينجا به تعدادي از روايات و برخي از برخوردهاي ائمه معصومين با نوروز اشاره مي كنيم:

1- علامه مجلسي حديثي از امام صادق(ع) در مورد نوروز نقل مي كند؛ امام(ع) مي فرمودند: امروز روزي است كه خداوند عهد ازل(پيمان جاودانه) را با مردم بست، روزي است كه نخستين بار خورشيد بدرخشد و باد بوزيدو...، روزي است كه كشتي نوع بر كوه جودي نشست؛ روزي است كه جبرئيل بر پيامبر فرود آمد، روزي است كه حضرت پيامبر(ص)، علي(ع) را بر شانه بلند كرد تا بتهاي كعبه را سرنگون ساخت، روزي است كه دستور داد مردم با علي(ع) بيعت كنند.روز است كه مردم براي بار دوم پس از مرگ عثمان با علي(ع) ايرانيان آن را نگاه داشتند.

2- عبدالصمد بن علي، روايتي از جد خود درباره حضرت رسول اكرم(ص) نقل مي كند:((در نوروز جامي سيمين، پر از حلوا براي پيامبر هديه آوردند، آن حضرت پرسيد اين چيست؟ گفتند امروز روز نوروز است، حضرت پرسيد نوروز چيست؟ گفتند عيد بزرگ ايرانيان است ؛ حضرت فرمودند: كاش هر روز بر ما نوروز بود.

3- منقول است كه افراد ايراني به حضرت علي بن ابيطالب(ع) جامهاي سيمين خبيص( خرمايي كه با روغن

آغشته شده باشد) هديه دادند. حضرت پرسيد اين چيست؟ گفتند: اين هداياي نوروز است. حضرت فرمودند: هر روز نوروز ماست و خبيص را ميل كردند و به حاضران دادند و جامها را در ميان مسلمين تقسيم كردند.

4- علامه مجلسي از امام صادق(ع) نقل مي كند: در اين روز (نوروز) فرشته وحي بر حضرت محمد(ص) نازل شد و پيام پيامبري به وي داد.

5- از امام صادق(ع) نيز حديثي نزديك به حديث بالا(شماره 1 ) با اندكي تغيير آمده است كه : نوروز روزي است كه خداوند در آن از بندگان خويش پيمان گرفته است كه او را عبادت كنند و هرگز براي خداوند متعال هيچ چيزي را شريك قرار ندهند....

6- معلي بن خنيس كه فردي موثق است مي گويد: (( روز نوروز خدمت امام صادق(ع) رفتم. فرمودند معلي آيا مي داني امروز چه روزي است؟ عرض كردم؟ عجم ( غير عرب) امروز را بزرگ مي داند و تبريك مي جويند وبراي همديگر هديه مي فرستد؛ امام فرمودند: به بيت عتيق(كعبه) سوگند مي خورم كه نوروز از زمان قديم است. نوروز روزي است كه در عالم خداوند از بندگانش پيمان گرفت كه او را بپرستند و مشرك نشوند و ايمان به پيغمبران و حجج و ائمه بياورند. روزي است كه آفتاب تاييد و هوا كه موجب حيات است وزيدن گرفت و زمين خلق شد. جبرئيل بر پيامبر نازل شد. روزي است كه قائم ما (عج) و ولاۃ امر ظاهر شوند و روزي است كه قائم(عج) بردجال غالب مي گردد و كناسه كوفه او را دار مي زنند . هيچ نوروزي نيست كه ما اهل بيت، انتظار فرج نداشته باشيم چون از روزهاي ما و شيعيان ماست. عجم احترام شما را نگه داشتند و شما ضايع كرديد.))

7- امام صادق(ع): ((در آغاز فروردين آدم آفريده شده و آن روز فرخنده اي است براي خواستن نيازها و برآورده شدن آرزوهاو... ))

8-  پيامبر اكرم(ص) : اگر مي توانيد هر روزتان را نوروز كنيد. يعني هر روز در راه خدا به يكديگر هديه بدهيد و با يكديگر پيوند برقرار كنيد.

9- پيامبر اكرم(ص) : ذكر خدا را يكي از كارهاي نوروز مي داند و مي فرمايد: ((اعياد خود را با ياد و ذكر عظمت خدا زينت دهيد.))

10- امام صادق(ع) نيز مي فرمايند: جشن نوروز براي آفريده شدن آدميان است.

آداب اسلامي نوروزي

   از آداب مهم نوروز طهارت و پاكيزگي است كه در اسلام به آن بسيار اهميت داده است . امام صادق(ع) به معلي بن خنيس تعليم دادند(( كه چون نوروز شود؛ غسل كن و پاكيزه ترين جامه هاي خويش را بپوش و با بهترين بوهاي خوش، خود را خوش بو گردان و در آن روز روزه بدار. پس چون از نماز پيشين و پسين و نافله هاي آن فارغ شوي ، چهار ركعت نماز بگذار يعني هر دو ركعت به يك سلام. و در ركعت اول بعد از حمد ده مرتبه سوره ان انزلنا بخوان و در ركعت دوم بعد از حمد ده مرتبه سوره قل يا ايها الكافرين ، در ركعت سوم بعد از حمد ده مرتبه سوره توحيد و در ركعت چهارم بعد از حمد ده مرتبه سوره فلق و ناس بخوان و به سجده ي شكر برو.))                                       

  شايد خواندن سوره قدر در اين نماز اشاره به نزول بركات وخواندن معوذتين اشاره به درخواست رفع انواع بدي ها باشد.

   از ديگر اعمال عيد نوروز صله رحيم و ديدار با دوستان است كه از سوي اسلام و امامان در روايات و احكام اسلامي مورد توجه قرار گرفته است؛ امام باقر(ع) مي فرمايند : ارتباط با خويشان، اعمال را پاكيزه مي كند، دارايي ها را افزايش و بلاها را دور مي كند و مرگ آدمي را به تأخير مي اندازد.

   از ديگر اعمال عيد نوروز برقراري ارتباط خالصانه با خالق هستي و تقاضاي تغيير در رفتار و گفتار و تمام احوال با دعاي تحويل سال مي باشد. بسم الله الرحمن الرحيم: يا مقلب القلوب و الابصار ، يا مدبر اليل و النّهار ، يا محول الحول و الاحوال ، حَوّل حالنا الي احسن الحال.

فقهاي بزرگوار اسلام به پيروي از اخبار و احاديث روزه گرفتن در روز عيد نوروز را مستحب پسنديده دانسته اند؛همچنين عموم فقها غسل كردن در نوروز را مستحب و ممدوح شمرده اند.

   از ديگر اعمال خواندن و تكرار ذكر يا ذالجلال و الاكرام مي باشد.

از اعمال مهم اين روز قرائت هفت سين قرآن است كه شامل 7 آيه از قرآن مي باشد كه با واژه ي سلام آغاز مي شود كه عبارتند از :

سلام علي آل ابراهيم ( سوره صافات آيه 109 )- سلام قولاً من رب الرحيم ( سوره يس آيه 58 )

سلام علي آل ياسين ( سوره صافات آيه 130 )– سلام علي موسي و هارون ( سوره صافات آيه 120)

سلام علي نوح في العالمين ( سوره صافات آيه 79 )- سلام عليكم طبتم فادخلوها خالدين  (سوره زمر آيه 73)

سلام عليكم بما صبرتم ( سوره رعد آيه 24 )

   البته برخي از مومنان 7 آيه ياد شده را در قدح چيني نوشته و با آب باران شستشو مي دهند و هنگام سال تحويل از آن مي نوشند.

 نوروز و انتظار زيباترين تحول ها

    انتظار به معني چشم به راه بودن و اميدواري به آينده اي زيباست؛ آينده اي نويدبخش و سعادت آفرين ، انتظار رهبري موعود كه با ظهورش تمام فساد ها و بدبختي ها از جهان رخت بر مي بندد و بشر طعم حقيقي خير و صلاح و آسايش و امنيت را مي چشد. انتظار فرج منجي حقيقي همان رسيدن به نيكوترين حال ها و زيباترين تحول هاست.

   پس بيايد در لحظه تحويل سال و نوروز جديد براي فرج منتظر حقيقي دعا كنيم و عاشقانه به انتظارش بنشينيم.

اي دل اگر عاشقي در پي دلدار باش            بر در دل روز و شب منتظر يار باش


+ نوشته شده در چهار شنبه 30 اسفند 1391برچسب:جايگاه عيد نوروز در اسلام ,ساعت 7:37 توسط سپیده |
شیطان  <-PostCategory-> 
بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحيمْ
اين طور نيست كه شيطان هميشه حرف ناحساب بزند. گاهى اوقات هم به دوستان و حتى دشمنان خود هم سفارش درست مى كند و حرف حساب مى زند. گاهى اوقات با همان حرفهاى حساب شده ، دوستان و طرفداران خود را رنجانده ، آنها را به رسوايى مى كشاند و از غرورشان پايين مى آورد.
روزى فرعون - همان كسى كه مدت ها ادعاى خدايى كرد و مردم هم خدايى او را پذيرا گشتند و از پيروانشان شدند. در حالى كه خوشه انگورى را به دست گرفته و آن را مى خورد، شيطان به صورت مرد ناشناس داخل مجلس شد و گوشه اى نشست .
فرعون رو به جمعيت كرد و گفت : آيا كسى هست كه خوشه انگور را مرواريد كند؟ شيطان گفت : بلى ، خوشه انگور را گرفت و اسمى ((از اسماءالله )) را بر آن خواند، فورا مرواريد شد. آن را به دست او داد.
فرعون هم آن را گرفت ، نگاهى كرد و از روى تعجب گفت : عجب استاد ماهر و زبردست هستى ! آيا تو ابليس نيستى ؟ گفت : چرا. بعد گفت : اى فرعون ! از اين عجيب تر آن كه ، با اين علم و كمال و استادى و مهارتى كه من دارم ، نه خدا و نه بندگان او، مرا حتى به بندگى قبول ندارند. - هميشه به من ناسزا مى گويند - ولى همين مردم تو را با اين خريت و بى وجدانى ، به خدايى گرفته و از تو پيروى مى نمايند. اين حرف را گفت و از ميان جمعيت ناپديد شد
اسم اعظم چه بر آنها بدميد
خوشه ها گشت همه مرواريد
گفت فرعون : زهى فصل و كمال
كه عديل تو بود فرض محال
زين سخن شد متبس شيطان
پاسخش داد چنين گريه كنان
من بدين فضل و كمال اى مجهول !
نزد حق بندگيم نيست قبول
مى كنم چون تو بدين رسوائى
دعوى ربكم الاعلائى
بلى ، اينجا آن ملعون حرف حق و حسابى را به ملعون تر از خود گفت . به او فهماند كه كار و روشش غلط است . او فقط يك دستور خدا را عمل نكرد. با آن همه عبادت و سابقه هاى طولانى كه در ميان فرشتگان داشت بيرونش ‍ كردند و ملعون دو جهان گشت . اما فرعون با اين كه نه خدا را عبادت كرده و نه در ميان ملائكه بوده و نه علم و كمال داشته و به خدا مشرك بود و ادعاى خدايى داشت خدا با او چه خواهد داشت ؟!

+ نوشته شده در یک شنبه 19 آذر 1391برچسب:,ساعت 17:27 توسط سپیده |
شرافت  <-PostCategory-> 


+ نوشته شده در شنبه 18 آذر 1391برچسب:ش,ساعت 23:42 توسط سپیده |
چه سخته  <-PostCategory-> 

چه سخته
سخت است حرفت را نفهمند،

سخت تر اين است که حرفت را اشتباهي بفهمند!

حالا ميفهمم، که خدا چه زجري ميکشد وقتي اين همه آدم حرفش را که نفهميده اند

هيچ،اشتباهي هم فهميده اند


+ نوشته شده در شنبه 18 آذر 1391برچسب:,ساعت 23:42 توسط سپیده |
بیایید بیاموزیم که  <-PostCategory-> 

دروغ نگوییم،
تهمت نزنیم،
مؤدب باشیم،
صادق باشیم،
انتقاد پذیر باشیم،
آزار ندهـــــــــیم،
وجدان داشته باشیم،
از کسی بت نسازیم،
نظافت را رعایت کنیم،
از قدرت سوء استفاده نکنیم،
پشت سر کسی غیبت نکنیم،
به عقاید همدیگر احترام بگذاریم،
مسؤلیت اشتباهاتمان را بپذیریم،
به قومیت و ملیت کسی توهین نکنیم،
به ناموس دیگران چشم نداشته باشیم و
در مورد دیگران قضاوت و پیش داوری نکنیم.


+ نوشته شده در شنبه 18 آذر 1391برچسب:,ساعت 23:31 توسط سپیده |
یاحسین مظلوم  <-PostCategory-> 

یاحسن مظلوم

 

                   الســــــــــــــلام علیک یا ابا عبدالله

 وعلی الارواح التی حلت به فنائک

علیـــــــــــــــــکم منی ســـــلام الله

ابـــدا ما بقیـــــهٌ وبًقیٌ الیل ولانهار

ای آب فـــــــرات از کجا می آیی ؟

ناصـــاف ولی چه با صفا می آیی!

خودرانرساندی به لب خشــک حسین


+ نوشته شده در شنبه 4 آذر 1391برچسب:,ساعت 23:29 توسط سپیده |
کارت پستال ولادت امام رضا علیه السلام  <-PostCategory-> 

+ نوشته شده در جمعه 7 مهر 1391برچسب:حضرت امام رضا,مشهد,امام رضا,کارت پستال ولادت امام رضا علیه السلام,ساعت 22:10 توسط سپیده |
تولد حضرت امام رضا را به همه شیعیان ودوستاران آقا تبریک عرض مینمایم.  <-PostCategory-> 

 

 


+ نوشته شده در جمعه 7 مهر 1391برچسب:حضرت امام رضا,مشهد,امام رضا,حوا,ساعت 21:52 توسط سپیده |
امام زمان(عج) در قرآن - قسمت 1  <-PostCategory-> 

 

"DeleAria Group www.delearia.com"

   

 

صحیح است كه اسلام در مقاطعی از تاریخ خویش، در قلمرو محدودی به قدرت رسید و رهبری سیاسی و اجتماعی را به كف گرفت، امّا آیا براستی همین حاكمیّت محدود و قطعی، نوید مورد نظر قرآن و تحقّق آن وعده شكوهمند خداست؟ اگر چنین است این شرایط كه در همان عصر پیامبر ـ صلی الله علیه و آله ـ تحقّق یافت و اسلام بر مدینه و بخش هایی از «جزیر‌ه العرب» حاكم گردید.

 

این صحیح است كه اسلام به دلیل جامعیت، محتوای بلند، هماهنگی با فطرت و دیگر ویژگی های خود و آورنده و آموزگاران و الگوهای حقیقی آن امامان نور تاكنون به میلیون ها دل و قلب راه یافته و آهسته آهسته به راه خود ادامه می دهد، امّا سوگمندانه همچنان فاقد یك قدرت منسجم جهانی است، به طوری كه در هر گوشه ای از این جهان پرآشوب، هر كس می تواند به جنگ با آن برمی خیزد و بر ضد آن و پیروان آن دست به شقاوت می زند.
 

 

«و لیُمكنّن لهم دینهم الّذی ارتضی لهم.... »
 

 

به علاوه چه روزگاری براستی دین خدا به تمكّن و اقتدار مورد نظر این آیه مباركه نائل آمد، تا نوید جهان گستر شدن آن تحقّق یافته باشد همانگونه كه در آیه آمده است:
 

 

اگر شما خواننده عزیز به تاریخ اسلام و مسلمانان از همان آغاز درخشش انوار نورانی وحی تا كنون، مراجعه كنید، به شایستگی درخواهید یافت كه این وعده شكوهبار خدا در ظرف این هزار چهار صد سال تحقّق نیافته و این نوید بزرگ جامه عمل نپوشیده است.
من فكر نمی كنم كه وجدان هیچ مسلمان آگاه و با انصافی بپذیرد كه منظور از مؤمنان شایسته كردار در این آیه، «امویان» و «عباسیان» باشند، چرا كه تاریخ مورد قبول امت اسلام و ملل بیگانه، گواه است كه «امویان و عباسیان» در حكومت سیاه و وحشتناك خود،‌ سهمگین ترین جنایات را مرتكب شدند و خون پاك اولیای خدا را به زمین ریختند، حرمت ها را هتك كردند، و كاخهای ظلم و بیدادشان لبریز از فسق و فجور و ضد ارزشها بود كه اگر بخواهیم آن جنایت ها را به طور دقیق شرح دهیم كتاب از اسلوب و موضوع خود خارج خواهد شد.
 

 

این مؤمنان شایسته كرداری كه خداوند در آیه مورد بحث این وعده روح بخش را به آنان می دهد، چه كسانی هستند؟
 

 

چه زمانی مرم با ایمان و شایسته كردار توانستند با اقتدار، حكومت مهر و عدل خویش را در سراسر جهان به پا دارند و در كمال آزادی و بدون ترس و دلهره مقررات عادلانه و جانبخش قرآن را در عرصه های حیات، پیاده نمایند؟
 

 

این وعده شكوهمند خدا كه سه بار با «لام قسم» مورد تأكید قرار گرفته است و سه بار با «نون تأكید» تاكنون تحقّق نیافته است.
 

 

با نگرش به ظاهر این آیه، خداوند به مؤمنان و شایسته كرداران این امّت، نوید جامعه ای را می دهد كه از هر پلیدی و ناپاكی پیراسته است و به تمامی ارزشها و قداستها و شایستگی ها آراسته است، این معنای ظاهری این آیه‌ شریفه.
 

 

این آیه شریفه از جمله آیاتی است كه به آن حضرت تأویل شده است.
 

 

یعنی: خدا به كسانی از شما كه ایمان آورده و كارهای شایسته انجام داده اند وعده داده است كه آنان را در روی زمین جانشین دیگران سازد همانگونه كه مردمی را كه پیش از آنان بودند جانشین دیگران كرد و دینشان را ـ كه خود برایشان پسندیده است ـ استوار سازد و وحشتشان را به امنیت تبدیل كند، تا تنها مرا بپرستند و چیزی را با من شریك نگیرند. و آنان كه از آن پس، راه كفر و ناسپاسی در پیش گیرند،‌ نافرمانند.
 

 

«وعد الله الذّین آمنوا منكم و عملوا الصّالحات لیستخلفنّهم فی الارض كما استخلف الذّین من قبلهم و لیمكنن لهم دینهم الذی ارتضی لهم و لیبدلنهم من بعد خوفهم امناً یعبدوننی لایشركون بی شیئاً و من كفر بعد ذلك فاولئك هم الفاسقون... »[14]
 

 

و نیز خداوند در قرآن كریم اینگونه از آن حضرت نوید می دهد:
 

 

دومین نوید
 

 

و نیز در واژه های: «نرید» و «نجعلهم» و باز «نجعلهم» و «نمكنّ» و «نری»[13] همه این واژه های ششگانه بصورت مستقبل آمده اند و نه ماضی، در صورتی كه می توانست ماضی باشند.
 

 

و جای این سوال كه چرا نفرمود: «و أرینا فرعون و هامان؟»
 

 

خداوند در همه این آیات واژه مورد نظر را به صورت ماضی بكار برده است، اما در آیه مورد بحث به صورت مستقبل «و نرید ان نمنّ»
آیا خود این نكته, نشانگر این واقعیت نمی تواند باشد كه معنای نهان و تأویل آیه شریفه را از ظاهر و تفسیر آن نیز می توان دریافت؟
در‌ آیه بعد نیز همینگونه است: «و نری فرعون و هامان... »
 

 


1. «لقد منّ الله علی المؤمنین... »[9]
2. «... فمن الله علیكم... »[10]
3. «و لقد منّنا علیك مره اخری»[11]
4. «و لقد منّنا علی موسی و هارون»[12]
 

 

برای نمونه:

 

ممكن است این تأویل و معنای نهان از آیه شریفه كه امامان نور ـ علیهم السلام ـ آن را آشكار ساخته اند از ظاهر آیه نیز دریافت گردد، چرا كه در صدر آیه 5، دو واژه «نرید» و «نمنّ» به صورت مضارع كه از آینده خبر می دهد،‌ به كار رفته است.
از آنجایی كه این آیات پس از گذشت هزار سال از عصر «موسی» بر قلب مصفای پیامبر اسلام ـ صلی الله علیه و آله ـ فرود آمده است می توان گفت كه: اگر در مورد بنی اسرائیل بود می توانست به صورت ماضی كه از گذشته پیام دارد، نازل گردد، اینگونه: «وأردنا ان نمنّ» و یا اینگونه: «منّنا علی الذّین استضعفوا» همانگونه كه در دیگر آیات قرآن، به صورت ماضی بكار رفته است.
 

 

نكته‌ دیگر:
در پایان بحث، در مورد آیه 4 و 5 از سوره مباركه قصص، نكته دیگری نیز شایسته طرح است و آن اینكه:
 

 

تاریخ اسلامی و روند آن، به صراحت و با رساترین صدای خویش گواهی می كند كه مردم از همان روز رحلت پیامبر، خاندان او را با كمال تأسف مورد هجوم قرار دادند و آنان را به سختی تضعیف كردند.
 

 

و این واقعیت تاریخی كه پیامبر ـ صلی الله علیه و آله ـ از آن خبر داد، هیچ نیازی به اثبات ندارد.
 

 

«انتم المستضعفون بعدی.»[8]
یعنی: شما تضیف شدگان پس از من هستید.
 

 

پیامبر گرامی اسلام ـ صلی الله علیه و آله ـ در تبیین این مطلب فرمود:
 

 

اما معنای نهان آیه شریفه غیر از معنای ظاهری و روشن آن است. آن معنا این است كه: مقصود از تضعیف شدگان در آیه شریفه، خاندان پیامبرند. مردم آنان را تضعیف نموده و بر آنان ستم كرده و آنان را به قتل رسانده و رانده و سخت ترین بیدادگری را در مورد آنان روا داشته اند.
 

 

یعنی:.... و ما بر آن هستیم كه بر مستضعفان روی زمین، نعمتی گران ارزانی داریم و آنان را پیشوایان سازیم و وارثان گردانیم.
در اینجا، معنای ظاهری این است كه خداوند عزت و اقتدار بنی اسرائیل را به آنان باز پس می دهد و «فرعون» و «هامان» و سپاهیانش را به بوته هلاكت می سپارد.
 

 

«و نرید ان نمن علی الذّین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین»
 

 

در آیه مورد بحث كه ظاهر سخن از جنایات فرعون است قرآن به این واقعیت تصریح می كند كه:
 

 

و نیز از امیرالمؤمنین آورده اند كه فرمود: «مستضعفان یاد شده در قرآن كریم كه خداوند اراده فرموده است آنان را پیشوای مردم روی زمین قرار دهد،‌ ما خاندان پیامبریم. خداوند سرانجام «مهدی» این خانواده را بر می انگیزند و به وسیله او، آنان را به اوج شكوه و عزت و اقتدار می رساند و دشمنانش را به سختی، به ذلت می كشد.»[7]
 

 

«ابن ابی الحدید» در این مورد می نویسد: «بزرگان دینی و همفكران ما بر این واقعیت تصریح می كنند كه این بیان امیرمؤمنان ـ علیه السلام ـ نوید از آمدن امام و پیشوای بزرگی است كه فرمانروای زمین و زمان می گردد و همه كشورها در قلمرو قدرت او قرار می گیرند.... »[6]
 

 

«و نرید ان نمن علی الذّین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین... »
 

 

سپس به تلاوت این آیه شریفه پرداخت كه:
 

 

امیرالمؤمنین ـ علیه السلام ـ در تأویل این آیه شریفه می فرماید: «دنیا پس از چموشی و سركشی، بسان شتری كه از دادن شیر به دوشنده اش خودداری می كند و آنرا برای بچه اش نگه داری می كند، به ما روی خواهد آورد.»[5]
 

 

و به آنان در زمین اقتدار و منزلتی شایسته دهیم و از آنان به فرعون و هامان و سپاهیانش چیزی را كه از آن می هراسیدند، نشان می دهیم.
 

 

یعنی: و ما اراده كردیم به كسانی كه در روی زمین تضعیف شده اند نعمتی گران، ارزانی داریم و آنان را پیشوایان (راستین) و آنان را وارثان گردانیم.
 

 

نمونه ها:
1. قرآن در نویدی می فرماید:
«و نرید ان نمن علی الذّین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین و نمكنّ لهم فی الارض و نری فرعون و هامان و جنودهما منهم ما كانوا یحذرون.»[4]
 

 

و این آیات بر شخصیت گرانمایه آن حضرت و ظهور او تأویل گردیده است. همانگونه كه امامان نور ـ علیهم السلام ـ كه قرآن در خانه‌ آنان فرود آمده است، بدین واقعیت تصریح كرده اند و می دانیم كه صاحبان معصوم و مطهّر و راستگوی خانه، یعنی اهل بیت پیامبر ـ صلی الله علیه و آله ـ به آنچه در خانه است،‌ داناتر و آگاه ترند.
 

 

قرآن از امام مهدی ـ علیه السلام ـ و برپایی حكومت مهر و عدل او، در موارد متعدد و آیات بسیاری سخن گفته است و از این حقیقت بزرگ خبر داده است.
 

 

هرگز چنین نیست.... .
 

 

بیانگر هر چیزی است[2] و هیچ تر و خشكی نیست، مگر اینكه در (این) كتاب روشن و روشنگر آمده است. [3] و....
آیا فكر می كنید چنین كتابی از ظهور اصلاحگر بزرگ تاریخ انسانیت و بنیاد حكومت جهان گستر و عادلانه او، خبر نمی دهد و در مورد آن ساكت است؟
 

 


كتابی است كه نه كتابهای آسمانی پیشین آن را خدشه دار و باطل می سازد و نه واقعیت های آینده.[1]
 

 


قرآن كتاب پرشكوه خداست.


+ نوشته شده در جمعه 7 مهر 1391برچسب:,ساعت 21:41 توسط سپیده |
بهترين اعمال ؛ انتظار فرج امام زمان (ع)  <-PostCategory-> 

 

بهترين اعمال ؛ انتظار فرج امام زمان (ع)


+ نوشته شده در شنبه 24 تير 1391برچسب:بهترين اعمال,بهترين اعمال انتظار فرج امام زمان (ع) ,انتظار فرج امام زمان (ع) ,

ساعت 23:37 توسط سپیده |
فواید دعا جهت تعجیل در ظهور امام زمان  <-PostCategory-> 

فواید دعا جهت تعجیل در ظهور امام زمان

بشارت و مدارا هنگام مرگ
امام حسن عسگری (ع) می فرماید : هر انسان مومنی که پیامبر را قبول داشته و حضرت علی (ع) را بعد از او الگوی عملی خود قرار داده و به فرموده ایشان عمل نموده است و دیگران را به راه حضرت علی (ع) دعوت کرده باشد ، هنگام مرگ ملک الموت با فرشتگان نزد او حاضر می شوند و در بالای سر او پیامبر و حضرت علی (ع) و در پایین پاهایش در یک سمت امام حسن و در سمت دیگر امام حسین را خواهد دید و عزرائیل به او بشارت می دهد که دعایت را بگو ، پس او دعا می کند و فقط خداوند است که دعای او را می شنود و دعایش را مستجاب می کند و سپس می میرد .
«
دعا برای حضرت قائم (عج) و تعجیل در فرج آن حضرت مایه کمال و ایمان و ثابت ماندن آن تا مرگ است . »

اجابت دعوت خدا و رسول او (ص)
خداوند در کتاب آسمانی « قرآن » می فرماید : « ای کسانی که ایمان آورده اید اجابت کنید خدا و رسول خدا را هرگاه شما را به چیزی فراخواندند بدانچه شما را زنده می کند . منظور زندگی در این آیه زندگی اخروی در جهان آخرت است و هر کس که به فرمایشات خدا و رسول خدا عمل کند و همچنین برای تعجیل آقا امام زمان (عج) نیز دعا کند از بندگان بزرگ خواهد بود که پیامبر او را به بهشت دعوت می کند .

قرار گرفتن در درجه امیرالمومنین (ع)
هرکس برای تعجیل در فرج آقا امام زمان (عج) دعا کرد و بر اثر طولانی بودن مدت غیبت ایشان ناامید شود و امیدوار به ظهور ایشان باشد در قیامت با امیرالمومنان علی (ع) همنشین می شود و در درجه ایشان قرار می گیرد و امام علی (ع) می فرماید : « به ظهور قائم ما امیدوار باشید اگرچه ولادتش مخفیانه بود و از نظرها غائب است . بیان استدلال به دو وجه است :
1.
دعا برای تعجیل امام زمان نشانه پایداری و ثبات دین اسلام و ایمان است .
2.
دعا برای آقا امام زمان و فرج ایشان سبب کامل شدن ایمان و ثبوت آن برای انسان می شود به صورتی که از فتنه های آخرالزمان نجات پیدا می کند .

محبوب ترین خلایق نزد خداوند
کسی که برای ظهور سریعتر امام زمان (عج) دعا کند یکی از محبوبترین افراد در نزد خداست زیرا که برای شادی عموم مردم دعا کرده و شادمانی ای را بر خاندان اهل بیت ( علیهم السلام) وارد ساخته است.
سودمندی این دعا به تمام مومنین بلکه همه اهل جهان به 2 وجه بیان می شود :
1.
تمام اهل دنیا با ظهور آقا نفع بسیاری می برند پس دعا برای ظهورش باعث سودرسانی به جهانیان است .
2.
خداوند به برکت دعا کنندگان برای آقا امام زمان (عج) و فرج ایشان ، عقوبت را از زمینیان دور می سازد .

گرامی ترین خلایق نزد رسول خدا (ص(
گرامی ترین خلایق نزد رسول خدا (ص) کسی است که برای فرج آقا امام زمان دعا کند چون دعا برای فرج و ظهور آن حضرت از اقسام اقتدا کردن به اوست .
داخل شدن به بهشت به ضمانت رسول خدا (ص)
رسول خدا فرمود هر کس 5 چیز را برای من ضامن گردد برای او بهشت را ضمانت می کنم . آن 5 چیز عبارتند از :
1.
نصیحت برای خدا
2.
نصیحت برای رسول خدا
3.
نصیحت برای کتاب خدا
4.
نصیحت برای دین خدا
5.
نصیحت بای جامعه مسلمین
تمام این 5 عامل با دعا کردن برای تعجیل فرج امام زمان حاصل می شود زیرا با ظهور آن حضرت غم و ناراحتی از اولیای خدا برطرف شده و رسول خدا شاد می گشته و احکام کتاب الهی آشکار شده .

مشمول دعای رسول خدا
رسول اکرم (ص) فرمودند : خدایا دوست بدار هرکس خلفای مرا دوست بدارد و ولای امامان امتم را پس از من داشته باشد ، و دشمن بدار هر آنکه با آنها دشمنی کند ، و هر که آنها را یاری کند یاری اش کن و هر کس خواریشان را بخواهد خوارش گردان .

وسیله تایید خداوند در عبادت
دعا از مهمترین اقسام عبادتها می باشد و شکی نیست که ارزنده ترین و عظیم ترین انواع دعا آن است که برای کسی باشد که خداوند حقش را بر تمام خلایق واجب ساخته ، و به برکت وجود او فیض به همه موجودات رسیده است . بر اهل ایمان لازم است که در هر زمان و مکان برای آقا و فرج ایشان دعا فرماید .

دفع عقوبت اهل زمین
خداوند به برکت دعا کنندگان برای مولا صاحب الزمان (عج) عقوبت عذاب را از اهل زمین دفع
می نماید .

ثواب کمک و یاری مظلوم
هر کس به یاری مظلوم و کمک به او بپردازد و برای فرج آقا امام زمان دعا کند خداوند در آخرت به او خیر و نیکی می رساندو در همه جا آمده که دعا برای تعجیل آقا امام زمان واجب است .

آثار تواضع و تجلیل بزرگتر
آثار و فواید تجلیل و احتارم بزرگتر و تواضع نسبت به او ، بر این دعا مترتب است .
1.
بیان آثار و فواید تواضع
2.
معنی تواضع
3.
بیان انواع تواضع و چگونگی حصول آن به دعا کردن برای خاتم اوصیاء آخرین امام


+ نوشته شده در شنبه 10 مرداد 1391برچسب:فواید دعا جهت تعجیل در ظهور امام زمان,امام زمان,ساعت 11:0 توسط سپیده |
تاثیر دعا برای فرج امام زمان  <-PostCategory-> 

تأثیر دعا در فرج امام زمان(عج) چه اندازه است؟

اگر قرار باشد غیبت امام زمان(عج) به دلیل حکمت‏هاى خاص الهى باشد، دعا کردن ما براى فرج چه خاصیتى دارد؟

-1 اساساً غیبت امام زمان(عج) بر اساس اسباب و حکمت هایى صورت گرفته است که اگر چه به برخى آنها در روایات مختلف تصریح شده، اما دانستن همه آنها در دوران غیبت آن بزرگوار، ممکن نیست. امام صادق(ع) مى‏فرماید:

حکمت غیبت امام زمان(عج) روشن نمى‏شود، مگر بعد از ظهور آن حضرت.

بنابر این، ممکن است یکى از حکمت‏هاى غیبت دچار ساختن انسان‏ها به بلا و مشکلاتى باشد که باعث روى آوردن آنها به خدا و دعا کردن براى فرج است. چنان‏که در قرآن آمده است:

ما انسان‏ها را به شداید و سختى‏هاى روزگار مبتلا مى‏سازیم، باشد که به ‏درگاه ما تضرع و زارى نمایند و به دعا روى آورند.(1)

بر این اساس، دعا براى فرج نه تنها منافاتى با حکمت‏هاى الهى ندارد، بلکه خود مى‏تواند از زمره همین حکمت‏ها به شمار آید.

-2 دعا براى فرج امام زمان(عج) وظیفه و تکلیفى است که در عصر غیبت در روایات بسیارى بر آن تأکید شده است. پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) و ائمه هدى(علیهم السلام) بر چنین دعایى امر فرموده‏اند، حضرت ولى عصر(عج) نیز نه تنها شیعیان خود را به دعا کردن براى تعجیل فرج فرمان داده، بلکه کثرت دعا را از آنان خواسته‏اند.(2)

وقتى که انتظار فرج والاترین نوع عبادت به شمار مى‏آید، دعا براى فرج نیز زیباترین جلوه انتظار به حساب مى‏آید و اصل دعا گرامى‏ترین و محبوب‏ترین چیزها در نزد خداست و تأثیر آن در تغییر دادن تقدیر است. چنان‏که در روایات پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) آمده است: زیاد دعا کن، زیرا دعا قضاى الهى را باز مى‏گرداند

-3در برخى روایات، دعا براى فرج وسیله‏اى براى نجات از هلاکت به شمار آمده است. امام حسن عسکرى(علیه السلام) مى‏فرماید:

به خدا، فرزندم مهدى را غیبتى است که در آن هیچ کس از هلاکت نجات ‏نمى‏یابد، مگر کسى که خداى (عزوجل) او را بر اعتقاد نسبت به امامتش ثابت قدم بدارد و او را در دعا براى تعجیل فرجش توفیق عنایت‏فرماید.(3)

در پایان باید گفت: وقتى که انتظار فرج والاترین نوع عبادت به شمار مى‏آید، دعا براى فرج نیز زیباترین جلوه انتظار به حساب مى‏آید و اصل دعا گرامى‏ترین و محبوب‏ترین چیزها در نزد خداست و تأثیر آن در تغییر دادن تقدیر است. چنان‏که در روایات پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) آمده است:

زیاد دعا کن، زیرا دعا قضاى الهى را باز مى‏گرداند. (

 


+ نوشته شده در شنبه 24 تير 1391برچسب:تاثیر دعا برای فرج امام زمان,امام زمان,ساعت 22:46 توسط سپیده |
صلوات کلید حل مشکلات است.....  <-PostCategory-> 

_حضرت محمد فرمود صلوات فرستادن شما بر من باعث روا شدن حاجاتتان است وخداوند را از شما راضی نگه میدارد

واعمال شما را پاکیزه می کند.همچنین فرموده اند هرکسی بر من یکبار صلوات بفرستد از گناهان او ذره ای باقی نمیماند

_هرکسی بر من یکبار صلوات بفرستد آن دو ملکی که محافظ رفتار او هستند تا سه روز هیچ گناهی بر او نمینویسند

_هرکسی بر من زیاد صلوات بفرستد ار تلخی مرگ وجان کندن ایمن گرددبا صلوات فرستادن ثواب هفتادودوتن شهید را

کسب میکند هر که در هر صبح 10 مرتبه و در هر شام 10 مرتبه برمن صلوات بفرستد وقتی که محتاج است من او را در

میابم کسیس که نمیتواند با چیزی گناهانش را پاک کند صلوات بفرستد زیرا صلوات ریشه کن ونابودکننده گناهان است


+ نوشته شده در جمعه 28 بهمن 1390برچسب:,ساعت 18:58 توسط سپیده |
دهه فجر مبارک.........  <-PostCategory-> 

اس ام اس دهه فجر

از کتاب های درسی آن سال ها یادم هست امام امیدش به ما دبستانی ها بود ، می گویم : آقا ، حالا بزرگ شده ایم ، از امیدتان راضی هستید ؟

—————————-

شهید آوینی : امام (ره) به ما آموخت که “انتظار در مبارزه است” و این بزرگ ترین پیام او بود : اللهم عجل لولیک الفرج
—————————-

اس ام اس به مناسبت ۲۲ بهمن-اس ام اس انقلاب اسلامی

—————————-

شهید آوینی : بشر امروز ، قدر انبیاء را نمی شناسد و تا این جهل باقیست قدر امام (ره) را نیز در نخواهد یافت . . . شادی روح بت شکن بزرگ قرن ، امام روح الله “صلوات”

—————————-

پیامک ۲۲ بهمن-۲۲بهمن اس ام اس

—————————-

از خون سرخ بهمن سرسبز شد بهاران , اندیشه باور شد در امتداد باران . بر صخره های همّت جوشیده خون غیرت , بانگ سرود و وحدت آید ز چشمه ساران . و الفجر بهمن آمد فصل شکفتن آمد , بر پهندشت باور، خالی است جای یاران . دهه فجر بر همگان مبارک

—————————-

.

.

.

جمله ۲۲ بهمن-مطلب برای ۲۲ بهمن

—————————-

برخیز که فجر انقلاب است امروز , بیگانه صفت خانه خراب است امروز . هر توطئه و نقشه که دشمن بکشد , از لطف خدا نقش بر آب است امروز . ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلام مبارک باد .

—————————-

sms 22 بهمن-۲۲ bahman sms

—————————-

شهید آوینی : امام (ره) به ما آموخت که “انتظار در مبارزه است” و این بزرگ ترین پیام او بود : اللهم عجل لولیک الفرج
—————————-

اس ام اس به مناسبت ۲۲ بهمن-اس ام اس انقلاب اسلامی

—————————-

شهید آوینی : بشر امروز ، قدر انبیاء را نمی شناسد و تا این جهل باقیست قدر امام (ره) را نیز در نخواهد یافت . . . شادی روح بت شکن بزرگ قرن ، امام روح الله “صلوات”

—————————-

چه مژده ای زیباتر از آمدن بهار در پی یک زمستان تار و طولانی؟! چه بشارتی شیرین تر از بشارت خورشید در پی یک شب سرد و تاریک؟! چه پیامی نیک تر از پیام زلال آب برای لبانی تشنه و خشکیده؟! چه نوایی برتر از بشارت «جاء الحق» و «زهق الباطل»؟! قسم به شب پوشیده! که روز خواهد درخشید و بهاری ترین روز هستی ، بر صحیفه‏ی شب تار و طولانی ، مُهر پایان خواهد زد . فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی مبارک

—————————-

از نهضت قاطعانه روح الله , شد دست ستمگران ز ایران کوتاه . با دست تهی و این همه پیروزی , لا حول و لا قوت الا بالله . دهه فجر بر ایرانیان همیشه سربلند و سرافراز مبارک باد .
—————————-


+ نوشته شده در چهار شنبه 13 بهمن 1390برچسب:دهه فجر مبارک,دهه فجر,22بهمن,اس ام اس,پیامک ۲۲ بهمن,۲۲بهمن اس ام اس,ساعت 10:27 توسط سپیده |
شهادت امام حسن عسگری  <-PostCategory-> 

شهادت امام حسن عسگری علیه السلام را به شما عاشقان تسلیت وامامت امام زمان مهدی (عج الله) را تبریک

عرض مینمایم.!!

صلوات!!!!!

 


+ نوشته شده در سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:شهادت امام حسن عسگری,امام حسن عسگری,,ساعت 22:56 توسط سپیده |
مسجد جمکران  <-PostCategory-> 

سلامتی آقا امام زمان صلوات

 

 

مسجد جمكران يكي از آيات باهره عنايت آن حضرت است و توضيح اين مطلب را در ضمن چند جهت كه بعضي از آن

غافل اند بيان مي كنيم:

1. داستان مربوط به بناي مسجد كه در بيداري بوده و از كتاب تاريخ قم كه از صدوق عليه الرحمه نقل شده است

معتبر است.
2. داستان، مشتمل بر جرياني است كه مربوط به يك نفر نيست، براي اين كه صبح كه مردم بيدار مي شوند، مي

بينند با زنجير علامت گذاشته شده است كه مردم باور كنند و اين زنجير مدتي در منزل سيد محترمي به نام سيد

ابوالحسن الرضا بوده و مردم با آن شفا مي گرفتند و بعداً بدون هيچ جهت طبيعي، مفقود مي شود.

3. جاي دور از شهر و در وسط بيابان جاي نيست كه مورد جعل يك مرد جمكراني بشود آن هم دست تنها و در يك

شب ماه رمضان.

4. نوعاً مردم عادي به واسطه ي خواب، يك امامزاده را معين مي كنند و مسجد از تصور مردم عادي دور است.

5. اگر پيداش اين مسجد روي احساسات مذهبي و علاقه مفرط مردم به حضرت صاحب الاامر _ عليه السلام _ بود

بايد همه اش توسل به آن بزرگوار باشد و در همين زمان هم مردم بيشتر زيارت حضرتش را در آن مسجد قرائت مي

كنند و متوسل به آن بزرگوار مي شوند؛ در صورتي كه در اين دستور معنوي اصلاً اسمي از حضرتش نيست، حتي تا

به حال بيشتر معروف به مسجد جمكران است نه مسجد صاحب الزمان.

6. آن كه متن دستور، موافق با ادله ي ديگر است، براي اين كه هم نماز تحيت مسجد وارد شده است و هم نماز صد

بار << اياكُ نعبدْ و اياكُ نستعين >> .

7. اين دو داستان مشهود خودم بود و داستان هاي ديگري نيز هست كه فعلاً تمام خصوصيات آن را در نظر ندارم بعداً

ان شاء الله تحقيق نموده و در اين دفتر باذن الله تعالي ذكر مي كنم.

8. در آن موقع كه زمين اين قدر بي ارزش بوده است فقط يك مساحت كوچكي را مورد اين دستور قرار داده اند كه

ظاهراً حدود سه چشمه از مسجد فعلي است ( ظاهراً آن چشمه اي كه در آن محراب هست و در طرفين مي

باشند )؛ ولي در زمان ما خيلي بزرگ شده است.

اين عبارات نگارنده كه خالي از وسوسه نبوده و من ( نگارنده ) نيز خيلي به نقليات مردمان خوش بين نيستم به

صحت اين مسجد مبارك قطع دارد و الحمدلله علي ذلك و علي غيره من النعم التي لا تحصي. [1]

آيت الله العظمي مرعشي نجفي ـ رحمه الله عليه ـ
 



ادامه مطلب

+ نوشته شده در سه شنبه 14 بهمن 1390برچسب:مسجد جمکران,امام زمان,,ساعت 10:8 توسط سپیده |
پیامک های انتظار  <-PostCategory-> 

 

 

 

به امید روزی که متن تمام پیامک ها این جمله باشد:

مهدی فاطمه آمد!!!!!!!!

چه انتظار عجیبی.........توبین منتظران هم عزیز من چه غریبی!

عجیبتر آنکه چه آسان نبودنت شده عادت    چه بیخیال نشته ایم.....

نه کوششی ونه جهدی  فقط نشستیم وگفتیم:

                                                                            خداکند که بیایی

 

 



ادامه مطلب

+ نوشته شده در سه شنبه 13 بهمن 1390برچسب:امام زمان, ظهور,پیامک های ظهور,انتظار,,ساعت 9:22 توسط سپیده |
دوستان عزیزم نظر یادتون نره  <-PostCategory-> 


+ نوشته شده در دو شنبه 10 بهمن 1398برچسب:,ساعت 23:41 توسط سپیده |
به وبلاگ من خوش آمدید.  <-PostCategory-> 

 

اللهم صلی علی محمد وآله محمد وعجل فرجهم

 

                        


+ نوشته شده در دو شنبه 20 تير 1398برچسب:,ساعت 23:34 توسط سپیده |
مطالب پيشين
» برای امر فرج بسیار دعا کنید
» جايگاه عيد نوروز در اسلام
» شیطان
» شرافت
» چه سخته
» بیایید بیاموزیم که
» یاحسین مظلوم
» کارت پستال ولادت امام رضا علیه السلام
» تولد حضرت امام رضا را به همه شیعیان ودوستاران آقا تبریک عرض مینمایم.
» امام زمان(عج) در قرآن - قسمت 1
» بهترين اعمال ؛ انتظار فرج امام زمان (ع)
» فواید دعا جهت تعجیل در ظهور امام زمان
» تاثیر دعا برای فرج امام زمان
» صلوات کلید حل مشکلات است.....
» دهه فجر مبارک.........
» شهادت امام حسن عسگری
» مسجد جمکران
» پیامک های انتظار
» دوستان عزیزم نظر یادتون نره
» به وبلاگ من خوش آمدید.


صفحه قبل 1 2 صفحه بعد


پيوندها


سوی دیار عاشقان محرم کلاه خاکی عاشقانه ها(وبلاگ اولم) حجاب عاشقانه ها مهرداد اراک عاشقانه خلوتکده دل حامد خلوتکده نسل جوان آرمین ردیاب خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان امام زمان (عج الله) و آدرس emamzamanajalalah.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





فال حافظ

جوک و اس ام اس

قالب های نازترین

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

پيوندهاي روزانه

هیئت الشهداء قزوین
وبسایت روشنفکری
حمل ماینر از چین به ایران
حمل از چین
پاسور طلا

 

فال حافظ

جوک و اس ام اس

قالب های نازترین

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

طراح قالب

Power By:LoxBlog.Com & NazTarin.Com